El meu primer cromàtic

Per fi m'he decidit a arreglar el meu primer cromàtic! És aquest:


Per començar m'ha anat de perles perquè eś força vellet i li he hagut de fer una mica de tot: afinar, netejar per dins i per fora, canviar algunes vàlvules, alinear el teclat, rectificar 2 tecles, canviar un botó de l'esquerra i canviar un suport de les corretges. 

El que em feia més respecte, evidentment, era l'afinació. La sort és que és força petit, de 32 baixos i 2 veus a la dreta, no gaire més complex que un diatònic. 

Però el que em va fer decidir a agafar-lo és que ESTRENO AFINADOR! Si, m'he comprat un afinador que va de perles, perquè em permet afinar més d'una nota alhora, cosa que m'estalvia temps i guanyo en precisió en afinar el trèmolo, les octaves i fins i tot els acords. Agraïments a en Dirk per desenvolupar-lo! 
Si et pica la curiositat de saber si el teu acordió està gaire desafinat sempre et pots baixar la demo, que et permet comprovar algunes notes sense necessitat de desmuntar l'acordió, només et cal un micròfon per senzill que sigui.

Aquí teniu un gràfic de com estava l'afinació de la dreta i com ha quedat. Les línies vermella i verda indiquen com haurien d'estar les notes de la 1a veu i la segona respectivament. Les ratlletes blaves i grogues indiquen com estan en realitat:



Com podeu veure no ha quedat perfecte, però la veritat és que tal i com estan les llengüetes no s'hi pot fer gran cosa més, estaven molt inestables i mig rovellades, fins i tot algunes canvien molt l'afinació a diferents pressions (això no hauria de passar). A més, digui el que digui l'afinador l'última paraula sempre la té l'orella, i excepte un parell de notes greus que no tenien remei la resta sonen prou bé i l'acordió en conjunt ha fet un canvi espectacular!

Comentaris